Forældre info!

Man starter normalt med at ride på begynderhold om lørdagen (45 min). I skal være forberedt på selv at trække hesten, hvis det er nødvendigt.

Når man er så øvet at man kan ride selv i både skridt, trav og galop samt ved hvordan man omgås hestene og kan sadle op uden hjælp af en voksen, flytter man over på hverdagshold (mandag/tirsdag/onsdag/torsdag).

I forbindelse med skift til hverdagshold, er det ikke altid muligt at fortsætte på den samme hest. Det skyldes at de største heste er forbeholdt de største ryttere og de største ryttere på lørdagshold ofte bliver de mindste ryttere på holdet, når de skifter til hverdagshold. Det er derfor op til underviseren på det pågældende hold at sørge for den mest harmoniske hest/rytter-sammensætning, hvilket kan medføre at man skifter hest.

Ligeledes kan hensyn til hestenes ugentlige timetal og evt. partrytteres fortrinsstilling til hesten på holdene gøre det nødvendigt at skifte hest.

Hvad kan i forvente af os:

• Vi lærer børnene at ride
  • Vi lærer børnene at omgås hestene på en sikker måde. Læs selv mere om sikkerhed i stalden her.
  • Sikrer, at alle i stalden omgås hinanden med respekt, så det er rart at være her, både for børn og voksne.
  • At alt nødvendigt udstyr til hestene er på rideskolen.
  • At hestene trives og har det godt
  • At vi er her, fordi vi har lyst til at arbejde med børnene og hestene.

Hvad vi forventer af jer:
  • At børnene har en ridehjelm (En cykelhjelm til de første par gange er OK)
  • At børnene rider med en sko/støvle med hæl og uden snørebånd.
  • At I er her minimum 20 min før timen starter, så i kan nå at strigle og sadle op.
  • At I lærer børnene at rydde op efter sig selv og den hest, de har redet på og fejer efter sig.
  • At I sørger for at opsamle hestepærer i ridehallen, når Jeres barn rider, så underviseren kan koncentrere sig om at undervise.
  • At I selv ligger sadel og hovedtøj på plads, efter biddet er vasket.
  • At I melder afbud, hvis i er forhindret.

Når du rider på Dalby Rideskole skal du være medlem af Dalby Rideklub. Indmeldelse forgår online, via klubbens administrationssystem, Klubmodul, se link i topmenu under "tilmeld/shop".

Handelsbetingelser fremgår ligeledes af Klubmodul. Læs venligst betingelserne inden tilmelding.

Det er vigtigt at man som forælder sikrer sig at barnet er dækket af en ulykkesforsikring, da stedet ikke har nogen forsikring, der dækker, hvis man kommer til skade under ridning eller anden omgang med hestene.

Har du nogle spørgsmål angående ridningen, hvilken hest der er ledig, hvornår der er en ledig plads på et af holdene eller andet, er du velkommen til at kontakte elevskolens administrator (Helle) på tlf. 30 54 71 79 eller elevskolens undervisere ved personligt fremmøde fra kl. 16-19 mandag-torsdag eller lørdag fra kl. 9-12.